Sănătatea mintală nu este doar o problemă individuală — ea se construiește zilnic în familie, în sălile de clasă și în comunități. În Arad, Ofensiva Tinerilor a colaborat cu școlile pentru a consolida legătura dintre părinți, profesori și copii.
Prin inițiativa „Seri pentru părinți”, aceștia au fost invitați să se întâlnească cu profesori, lucrători de tineret și psihologi pentru a discuta deschis despre probleme reale: bullying, lipsa de comunicare sau modul în care stresul de acasă influențează învățarea. Mulți părinți au recunoscut că uneori se simt singuri sau nesiguri în legătură cu modul în care ar trebui să reacționeze atunci când copilul lor are dificultăți emoționale.
Întâlnirile le-au oferit instrumente practice — cum să asculte fără să judece, cum să recunoască semnele de anxietate sau când să apeleze la ajutor specializat. La fel de important, ele au arătat familiilor că școala și comunitatea sunt aliați, nu lumi separate.
Prin crearea acestor spații pentru dialog sincer, tinerii primesc mesajul că emoțiile lor contează, că este normal să ceară ajutor și că nu se confruntă singuri cu provocările vieții. Pentru mulți copii, un astfel de mediu de sprijin poate face diferența între a-și purta în tăcere greutățile și a începe un drum al rezilienței.
“Parenting, School, & Emotional Well-Being”
Mental health isn’t just an individual issue—it’s built every day in families, classrooms, and communities. In Arad, Ofensiva Tinerilor has been working with schools to strengthen the link between parents, teachers, and children.
Through the initiative “Evenings for Parents”, parents were invited to meet teachers, youth workers, and psychologists to talk openly about real problems: bullying, communication breakdowns, or how stress at home affects learning. Many parents admitted they sometimes feel alone or unsure about how to respond when their child struggles emotionally.
These meetings gave them practical tools—like how to listen without judgment, how to recognize warning signs of anxiety, or when to seek professional help. Just as important, they showed families that school and community are allies, not separate worlds.
By creating these spaces for honest dialogue, young people get the message that their emotions matter, that asking for help is normal, and that they are not facing life’s challenges alone. For many children, this kind of supportive environment can be the difference between carrying their struggles in silence and starting on a path of resilience.




