Ofensiva Tinerilor, cu sediul în Arad, își intensifică eforturile de a include și împuternici tinerii cu dizabilități în domeniul sănătății mintale, al prevenției și al destigmatizării.
Una dintre inițiativele sale de referință, „Povești care vindecă: experiențe personale și puterea sănătății mintale”, își propune să mobilizeze tineri (atât cu, cât și fără dizabilități) ca ambasadori ai sănătății mintale, să formeze lucrători de tineret și să lanseze activități pilot locale folosind instrumente gamificate.
Câteva componente cheie ale proiectului:
- Formare internațională și națională pentru lucrătorii de tineret, pentru a înțelege mai bine provocările de sănătate mintală cu care se confruntă tinerii cu dizabilități.
- Elaborarea unei metodologii (manual) care utilizează instrumente interactive și creative (ex. cărți de joc, benzi desenate cu alegeri de parcurs) pentru a facilita conversațiile oneste și sprijinul între egali.
- O campanie de marketing social pentru a ajunge la un public larg (lucrători, organizații de tineret, tineri înșiși), pentru a crește gradul de conștientizare și pentru a normaliza discuțiile despre sănătatea mintală.
În Arad, acest lucru a însemnat ateliere concrete, formări și acțiuni comunitare care implică tinerii cu dizabilități nu doar ca beneficiari, ci ca agenți activi ai schimbării.
“Ofensiva Tinerilor — Empowering Youth with Disabilities through Mental Health Ambassadorship”
Ofensiva Tinerilor, based in Arad, is stepping up its efforts to include and empower youth with disabilities in the domain of mental health, prevention, and destigmatization. One of its flagship initiatives, “Stories that Heal: Personal Accounts and the Power of Mental Well-being”, aims to mobilize young people (both with and without disabilities) as mental health ambassadors, to train youth workers, and to launch local pilot activities using gamified tools.
Some key components of the project:
- International & national training for youth workers to deepen understanding of mental health challenges faced by young people with disabilities.
- Development of a methodology (handbook) using interactive, creative tools (e.g. playing cards, choice-path comics) to facilitate honest conversation and peer support.
- A social marketing campaign to reach a large audience (workers, youth organizations, young people themselves) to raise awareness and normalize conversations around mental well-being.
In Arad, this has meant concrete workshops, training, and community-based actions that involve youth with disabilities not just as beneficiaries, but as active agents of change.




